Italico

NAJCZĘŚCIEJ ZADAWNE PYTANIA
Gdzie można nabyć kapsułki do kawy Italico?
Produkty Italico-Café są dostępne tylko w sklepach sieci Biedronka.

Czy to specjalna akcja Biedronki, czy kapsułki z kawą będą dostępne w sklepach przez cały czas?
Zarówno ekspresy jaki kapsułki do kawy są stale dostępne w asortymencie Biedronki.

Jaki jest termin ważności kapsułek Italico-Café?
Gwarancja świeżości Italico wynosi ok. 18 miesięcy. Oferowane kapsułki są zapakowane w folię aluminiową po 5 sztuk. W miejsce tlenu w takich opakowaniach wtłoczono specjalny gaz przeznaczony do ochrony produktów spożywczych przed utlenianiem.

Gdzie usytuowane jest miejsce produkcji kapsułek?
Proces palenia kawy odbywa się we Włoszech. Fabryka usytuowana jest w okolicy Mediolanu.

Czy kapsułki innych producentów mogą być stosowane w ekspresach Italico?
Z urządzeniami Italico kompatybilne są jedynie kapsułki Italico. Oczywiście rodzaj kawy nie jest zależny od rodzaju urządzenia.

Czy można stosować kapsułki Italico w urządzeniach innych producentów (np. Nespresso)?
Nie, system Italico nie przewiduje takiej możliwości. Kapsułki Italico mogą być stosowane wyłącznie w ekspresach do kawy Italico.

OBSŁUGA EKSPRESU
Lampki kontrolne się nie świecą

Urządzenie nie jest podłączone do prądu. Sprawdź podłączenie do zasilania oraz czy ekspres jest włączony przyciskiem ON/OFF

Urządzenie wydaje dziwne odgłosy
Zazwyczaj jest to spowodowane brakiem wody. Sprawdź poziom wody w zbiorniku

Lampki kontrolne świecą lecz z urządzenia nie wydostaje się kawa
Przyczyny mogą być następujące:
1. Spustnica jest zablokowana By ją wyczyścić skorzystaj z instrukcji rozdział „Czyszczenie”
2. Kapsułka może być uszkodzona. ODCZEKAJ KILKA SEKUND PRZED OTWARCIEM POKRYWY ZBIORNIKA NA KAPSUŁKI, po czym umieść nową kapsułkę
3. Sprawdź, czy pokrywa zbiornika na kapsułki jest prawidłowo zamknięta

Na spodzie ekspresu znajduje się woda
Sprawdź czy zbiornik na wodę jest prawidłowo zamontowany. Przed uzupełnianiem wody należy zawsze wyłączyć urządzenie, a dopiero potem wyjąć zbiornik i napełnić go wodą. W przeciwnym razie może dość do wycieku. Jeśli z urządzenia będzie wyciekać woda, należy skontaktować się z serwisem telefonicznym.

Po zaparzeniu kawy słychać syczący lub gwiżdżący dźwięk
Dźwięk jest efektem normalnej pracy zaworu bezpieczeństwa. Ekspresy Italico posiadają taki zawór, gdyż wytwarzają ciśnienie 20 bar.

Pokrywa zbiornika na kapsułki nie otwiera się
Najczęściej powodem jest wadliwa kapsułka. NIE UŻYWAJ SIŁY DO OTWACIA POKRYWY. Wyłącz urządzenie i odczekaj aż ostygnie, po czym spróbuj delikatnie otworzyć pokrywę. Usuń wadliwą kapsułkę.

Na zaparzonej kawie nie pojawia się piana lub jest ona zbyt rzadka
Kawa zawiera pewną ilość tłuszczów i olejków, które osadzają się przy parzeniu kawy. Aby uniknąć zatkania spustnicy, należy regularnie czyścić spustnicę (co 14 dni) zgodnie z instrukcją.

Jakie są domyślne ustawienia urządzenia?
Domyślnie urządzenie pracuje 20 sekund dla przycisku małej kawy i 40 sekund dla przycisku dużej kawy. Aby zmienić te ustawienia, skorzystaj z instrukcji rozdział „Programowanie urządzenia”.

Czy można przywrócić domyślne ustawienia urządzenia?
Tak . Należy wyłączyć urządzenie, wcisnąć i przytrzymać przycisk „duża kawa” i włączyć urządzenie przyciskiem ON/OFF.

Jak przerwać wydawanie kawy?
Wystarczy ponownie nacisnąć przycisk, którym został uruchomiony proces wydawania kawy.
Wydawanie kawy zostanie również zatrzymane gdy zbyt długo przytrzymany jest przycisk wydawania.

Jak długo urządzenie oczekuje na zaprogramowanie?
Urządzenie oczekuje 10 sekund na rozpoczęcie programowania. Jeśli w tym czasie nie zostanie podstawiona filiżanka i uruchomione wydawanie kawy, urządzenie powróci do poprzednich ustawień.

Czy po odłączeniu urządzenia z sieci elektrycznej trzeba ponownie je zaprogramować?
Nie, ustawienia zostaną zachowane.